miercuri, 10 aprilie 2019

Povestea mea – Michelle Obama


Nu știu aproape nimic despre politică și nici nu mă pasionează subiectul, poate din cauza situației din România unde cuvântul „politică” a ajuns să fie identic cu „corupție”, „influență”, „interese personale” și multe decizii împotriva binelui țării. Nu urmăresc știrile tocmai pentru că atâtea canale de știri sunt afiliate politic și m-au făcut să îmi pierd încrederea că o știre este adevărată și verificată temeinic și nu doar opinia părtinitoare a unor așa-ziși jurnaliști cu interese ascunse.
Cu toate acestea, nu am putut ignora importanța istorică a alegerii unui președinte de culoare în Statele Unite ale Americii care nu doar că e cea mai mare putere a lumii, dar e și țara cu o lungă istorie a sclavagismului. Așadar, alegerea lui Barack Obama în fruntea americanilor a avut o foarte mare însemnătate istorică și o mare influență asupra celorlalte popoare. Nu i-am urmărit mandatele, nu pot să mă pronunț cu privire la politica sa, și nici nu aș vrea asta. Am ales să citesc autobiografia soției sale, Michelle Obama, datorită comentariilor predominant pozitive pe care le-am auzit despre ea în timpul celor opt ani petrecuți la Casa Albă. Am fost curioasă să aflu mai multe despre omul Michelle Obama și nu despre calitatea ei de Primă Doamnă a Americii, și nu am fost dezamăgită.
http://www.litera.ro/povestea-mea.html
Povestea ei începe din copilărie și ne poartă apoi prin toate etapele din viața sa. Nu sunt menționate doar etape de o însemnătate majoră, ci întâmplări mai mici sau mai mari care i-au format caracterul și i-au influențat toate deciziile: de la lecțiile de pian cu mătușa Robbie, scleroza multiplă pe care tatăl său o ignora ca să nu creeze probleme suplimentare familiei, la consiliera școlară din liceu care încearcă să-i reteze elanul de a se înscrie la Universitatea Princeton doar din cauza culorii pielii sale, sau la sloganul pe care îl împărtășește cu Barack și cu alți afro-americani care au țintit mai sus decât le impunea societatea: „Trebuie să fii de două ori mai bun ca să ajungi doar la jumătatea drumului.” M-a impresionat în special faptul că povestea ei e una simplă dar de succes, cum părinții ei, oameni care au avut de înfruntat marginalizarea nevădită a negrilor, au reușit să le insufle copiilor lor dorința și motivația de a-și depăși condiția și de a răzbate într-o lume de albi.
Momentul în care ajunge să locuiască la Casa Albă este unul de cotitură, și așa ar fi pentru oricine cu siguranță, dar Michelle Obama având deja o serie de reușite personale atât pe plan personal cât și profesional, reușește să transforme calitatea de Primă Doamnă în favoarea ei și nu să lase acest titlu să o definească. Astfel, nu uită nici o clipă de unde a plecat și cât de sus a ajuns, se preocupă în continuare de misiunile pentru care a luptat și înainte de a fi soția președintelui și reușește să folosească resursele pe care le are la dispoziția Prima Doamnă ca să facă diferența pentru cei de care se preocupă și anume copii din medii defavorizate sau minorități, tineri care caută o rampă de lansare sau cărora le lipsesc multe informații pentru a-și putea realiza visul, militarii și familiile lor, etc.
Din perspectiva mea, aceasta e o carte care îmbină mai multe funcții. E o lectură foarte plăcută în care ai sentimentul că o ai în față pe Michelle Obama și purtați o discuție amicală și personală existând foarte multe aspecte în care cititorii se pot identifica cu ea, dar este și o carte despre leadership și parenting. Pe mine m-a inspirat să fac tot posibilul să descopăr modalități de a cultiva spiritul de lider în cei doi fii ai mei pentru că mi-a arătat cât e de important să știm fiecare dintre noi cât valorăm ca să ne putem aprecia corespunzător și să ajungem apoi să îi ajutăm pe alții și comunitatea de care aparținem. Îmi doresc ca și băieții mei să poată să spună ca și Michelle Obama „Sunt destul de bun? Da, sunt!”

Autor: Michelle Obama
Editura: Litera
Format: 200x140mm
Nr. pagini: 620

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu